Dit voelt als de beste dag tot nu toe - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu Dit voelt als de beste dag tot nu toe - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu

Dit voelt als de beste dag tot nu toe

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Gansbaai

Wouw wat een goed gevoel heb ik nu, te omschrijven als ‘zo blij als een kind’.
Mijn laatste trip op Slashfin was fantastisch! Ten eerste was het prachtig zonnig weer. Onderweg naar een goede plaats om het anker te lossen kwamen we een prachtige walvis met kalf tegen. Boot stilgelegd en de walvis kwam steeds dichterbij. Totdat die op een keer naast zowat tegen de boot lag. Een hele mooie ervaring! Op naar de goede plaats spotte ik zelf nog een walvis! Geankerd en wel had ik zeer goede plaats bemachtigd met zicht op de kooi en de haaien. Er was maar 1 haai die gelukkig de hele tijd terug kwam! Dus 2 kooien blij kunnen maken met die haai. De derde kooi kwamen er 2 haaien bij die gelukkig groter waren want die eerst was maar ong. 2,8m en heel rank gebouwd. Van deze haaien genietend werd mijn naam geroepen en jaaah er was een plaats voor mij in de kooi! En laat nou net tijdens die laaste kooi 2 grote witte haaien langskomen zwemmen:D echt fantastisch om zo’n massief beest 5 cm voor je langs te zien zwemmen, 1 had de bite beet vlak voor mijn neus en hij begon hevig met zijn staart te bewegen die zowat tegen mijn handen kwam. Echt top! Zo blij dat ik in de kooi mocht op mijn laatste dag. Om het helemaal af te maken gingen we ook nog naar dyereiland om de zeehonden te zien ( btw. Het is nu heel grappig dat ik de engelse woorden in mijn hoofd krijg en moet gaan vertalen naar het Nederlands, oke dat even tussendoor) De keren dat ik bij dyereiland was geweest waren de zeehonden rustig aan het zonnen, maar deze keer waren ze heel actief en ze sprongen veel uit het water en volgde de boot. Wat een gracieuze dieren zijn dat, ze bewegen zo snel en mooi door het water. Een fantastische dag op het water dus, ohjah tijdens het haaien spotten kwamen er ook nog walvissen langs waarvan we de vinnen van de staart boven het water uitzagen komen, het beeld dat je moet zien van een walvis!
Aan land gekomen snel naar Pepe gegaan die me naar mijn huis bracht waar ik mijn net gewassen (door een laundryservice) was nog in mijn backpack moest proppen. En weer terug om de bus in te stappen, afscheid van iedereen genomen en de waardering gekregen van Nicola dat ik heel erg behulpzaam ben op de boot.
Een uurtje in de bus richting hermanus, prachtig uitzicht. Aangekomen bij een mooi hostel met een superlieve eigenaar. Omdat het hier om 7 uur donker wordt snel mijn spullen gedumpt en snelwadelend naar de kust gelopen. En wat ik daar aantrof, het andere beeld dat je gezien moet hebben van een walvis, uit het water springende walvissen, wat was ik blij haha. Een prachtige kustlijn hier in Hermanus. Aangezien ik nog niet gegeten had ben ik opzoek gegaan naar een restaurant. Op een bord stond iets met beef voor maar 29 rand dus ik dacht daar ga ik naar binnen. Het bleek een nog best luxe restaurant te zijn dus ik schaamde me al dood om om dat gerecht te vragen. Maar een echte Hollander is gierig dus toch maar even gevraagd aan de heel aardige ober wat dat gerecht in hield. Een mooie engelse beschrijving waarvan ik begreep dat er patat bij zat (yes) en iets van bacon beef of chicken waarbij ik ga ik voor de beef. Tevens een heerlijk simpel glaasje Merlot erbij besteld. Uiteindelijk kreeg ik binnen 3 minuten mijn eten al geserveerd. Een heerlijk beefburger met pepersaus en patat. Totaal voor €5,60:) Ik zat daar met een grote glimlach op mijn gezicht! Nu net terug bij het hostel die een shuttleservice hebben rchting de bazbus morgen en ik heb gratis ontbijt. Dus laat mij hier nog maar even genieten:D ‘Zo blij als een kind’

  • 29 Oktober 2012 - 22:03

    Wout:

    Hoi Laura.
    Wat een ervaring deze dag, inderdaad dit nemen ze je nooit meer af,nu op naar de komende week en je schrijft hartstikke leuk , ik was iets jaloers nu stinkend jaloers.
    Groetjes pa.

  • 30 Oktober 2012 - 14:52

    Femke De Klein:

    Súper leuk Lau!!
    Zal idd wel een boost zijn voor je engels :p
    haha, kus Femke

  • 30 Oktober 2012 - 20:20

    Je Suikertante [Willy]:

    Hallo Laura
    Wat leuk dat ik ook jouw reisverhalen mag lezen.
    Ik hoop dat je nog heeeeeeeel lang kind mag blijven zodat je
    elke dag weer opnieuw kan genieten. Ik hoop dat je nog heel veel reisverhalen
    gaat schrijven, want ik ben helemaal fan !!!!!!!!!!!!!!!
    doei doei knuffel.

  • 31 Oktober 2012 - 09:06

    Jacqueline:

    Hoi Laura,
    Je hebt je eerste avontuur geweldig afgesloten. Nu begint je tweede avontuur voordat je naar het derde avontuur gaat. Geniet van alles wat je deze week gaat zien en mee maken. Op het werk hebben we het regelmaat over je reisverslagen met elkaar, dus ga zo door.
    Groeten Jacqueline

  • 02 November 2012 - 07:25

    Laura Van Der Horst:

    hoi allemaal!
    Mijn engels gaat zeker vooruit ja! dus weer een groot pluspunt aan deze reis.
    Willy wat leuk dat je mijn reis volgt! Ik zal nog vele verslagen gaan schrijven zodat je helemaal op de hoogte blijft van mijn ervaringen.
    Wat leuk dat jullie zo geintereseerd zijn Jacqueline! Als ik weer terug ben kom ik de verhalen nog even live vertellen;)
    En tot dan vind ik het leuk dat iedereen zo enthousiast is!

  • 02 November 2012 - 10:54

    Marian:

    Wow Lau wat een heerlijke tijd maak je door! Lekker avontuurlijk. En die grote glimlach op jou gezicht kwam nu ook even bij mij op mijn gezicht! Heerlijk jou verhalen. En ben zo blij dat ik ze nu ook kan lezen. haha Ik zie je al voor je zitten met je beefburger en je friet. (wel met peper he;)) De tijd vliegt! Genieten jij hup haha

    knuffel!

  • 02 November 2012 - 14:23

    Merie:

    Wat leuk Laura, ik hoop op nog veel verslagen en blijf je zeker volgen. Top meid, goed ook voor de ervaring en je engels. Ik hoop dat je daar het daar goed uit kunt houden en niet teveel het thuisfront mist.

  • 02 November 2012 - 16:11

    Trudy:

    Hoi Laura,

    Ik zit hier te genieten van al je wilde verhalen !
    Was ik nog maar 25 of zo, dan zou ik ook zeker zo'n avontuur aangaan !
    Ga lekker door en blijf ons stalken met je prachtige verslagen !
    Kus uit een winderig en regenachtig, (kortom herfstig) Cothen !

    Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Zaterdag 13 Oktober vertrek ik naar Zuid-Afrika. Ik start in Gansbaai waar ik meega op een boot voor onderzoek naar haaien, dan ga ik 1 week reizen van Kaapstad naar Durban. In Durban aangekomen begint een avontuur bij een opvanghuis voor weeskinderen. Hier ga ik 2 maanden helpen. Net voor nieuwjaar vertrek ik voor een week naar mijn familie toe. Om op 10 Januari het vliegtuig weer in te stappen richting Nederland.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 10060

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

Mijn eerste reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: