Stormsriver - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu Stormsriver - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu

Stormsriver

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 November 2012 | Zuid-Afrika, Stormsrivier

Aangekomen in Stormsriver bij het backpackershostel Djiembe. Een hostel gebaseerd op de natuur, houten bedden, veel klaarmaken met vuur, eigen paarden, 3 honden en een kat. En een heel relaxte sfeer. Het eerste diner, kip met rijst, salade en eigengemaakt brood. Heerlijk! Het was lekker druk met backpackers dus al een hoop gezellige gesprekken. En met 3 andere besproken om de tubing te gaan doen de volgende dag. Dit raad ik echt iedereen aan! Ze praatte nog een beetje onzin om ons bang te maken dus toen ik met de band in het water sprong en de eerste stroomversnelling afmoest dacht ik wel even ooh help waar ben ik aan begonnen. Maar toen ik die heelhuids had volbracht heb ik alleen nog maar genoten. De natuur was erg mooi, alleen wij waren in dat gebied dus heel rustig om dat dobberend tussen de stroomversnellingen te bekijken. De stroomversnellingen zelf waren ook erg leuk en het lukte mij goed om op mij band te blijven zitten. Een optie was om van het cliff af te springen, wat Severejano maar als te graag voordeed, maar dat vond ik toch net iets te gevaarlijk. Wel hadden we op een keer de keus om van een waterval te gaan dat toch wel moeilijker was dan de andere stroomversnellingen en daar was ik de enige die ja zei. Helaas was het tegelijk ook de enige keer dat ik van de band afviel... maar wat een toffe ervaring! Weer bij het honk aangekomen stonden er paarden klaar en waren ze aan het opzadelen. Even een knuffel geven en je krijgt gelijk de vraag over je heen of je mee wilt (natuurlijk maar ik had besloten om niet te gaan want ik was de dag daarvoor al geweest en ik wilde wat geld besparen) Het duurde even voor ze vertrokken dus toch maar even de prijs gevraagd, die ik veel te duur vond. Ze riep me bij zich en vroeg wil je echt? Ik ja heel graag, ‘okeej ik kan met de eigenaar bespreken of je een kleiner bedrag kan betalen’. En dat mocht, dus ik snel de lunch naar binnengewerkt die bij de tubing inbegrepen zat en op het paard gesprongen, ik had verhalen van een ander gehoord die de rit had gedaan dat er veel galop in zat door de townships enzo. Alleen helaas was de ander die ging niet zo ervaren dus het werd een rustige rit. Maar ik ben al helemaal blij om op de rug van een paard te zitten. Eenmaal terug lekker gechild in de hangmat met wat andere meiden en besproken dat we na het diner in de jaccuzi zouden gaan:) Een lekker visje en aardappels gegeten en daarna met een lekker drankje de jaccuzi in gedoken. Heerlijk in dat warme water onder de sterrenhemel, een mooiere sterrenhemel dan in Nederland.
Gaan slapen en de volgende dag besloten dat ik de zipline zou gaan doen i.p.v. de canopy-tour die ik in gedachten had. Een slechte beslissing geweest. Het moest een keer komen, het eerste moment dat ik mijn geld verspild heb aan iets wat ik niet leuk vond. De 2 begeleiders waren totaal niet gemotiveeerd, heel lui en saai. En de 5 lijnen die ik afging waren t nou ook weer niet waard.
Op de terugweg met Brad de mensen van het tuben die dag opgehaald en mijn laatste uurtjes in de hangmat gechild. Iedereen gedag gezegd en de bazbus ingestapt op naar Port Elizabeth. Erg jammer om deze mensen te moeten verlaten.

In PE overnacht en vandaag heb ik de hele dag in de bus gezeten. Gezeten en gegeten, pff ben weer tonnetje rond nu ik dit schrijf is het 6 uur ( 4 nov) en zit ik al 11 uur in de bus, die waren best prima te doen. Maar nu ben ik het wel zat en ik mag nog 4 uur. Hopelijk zo even een fijne stop zodat ik me weer kan opladen om de laatste uren goed door te komen.

Het weer is hier zo wisselvallig de ene keer rijden we in de zon en in een andere plaats regent het, we hebben zelfs een prachtige regenboog gezien waarbij ik de plek van de goudpot ook kon zien. Helaas wilde de buschaufeur niet stoppen:P
In Oudsthoorn en Stormsriver heb ik trouwens prachtige zonnig weer gehad! Hoe staat het met jullie herfst/winterweer?

  • 05 November 2012 - 11:35

    Barbara & Jeffrey:

    Heey Lau!!

    Wat een gave verhalen allemaal! We volgen ze nog steeds allemaal!! Dat tubing..geweldig!! Dat moet een supertoffe ervaring zijn geweest!! Fijn dat alles nog steeds allemaal goed gaat! Hier miss je aan het weer helemaal niks... de blaadjes vallen van de bomen, de lucht is grijs.. en het regent zo 60% van de dag!!

    Geniet ervan!! En blijf van die mooie verhalen schrijven! Wij zijn benieuwd!!

    xxx Liefs, Barbara & Jeffrey

  • 05 November 2012 - 12:10

    Inge:

    Heeeey

    Klinkt weer supervet!! Nu het belangrijkste deel van de trip! Het weeshuis. :)
    Heel gaaf dat je al die activiteiten onderweg gedaan hebt. Dat tuben en natuurlijk veel paardrijden.
    Ik ben heel benieuwd hoe het eraan toegaat in het weeshuis.
    Heel benieuwd naar het volgende verhaal dus! XD

    Heel veel plezier en veel suc6!

    xxx Inge

  • 05 November 2012 - 16:56

    Renée, Moniek, Marlieke:

    Wow wat doe je veel en maak je veel mee! Leuk om te lezen!!
    Geniet van je laatste vrije dagen en succes zo met je project!!

    groetjes
    de Nederlandse meiden uit Oudtshoorn;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Zaterdag 13 Oktober vertrek ik naar Zuid-Afrika. Ik start in Gansbaai waar ik meega op een boot voor onderzoek naar haaien, dan ga ik 1 week reizen van Kaapstad naar Durban. In Durban aangekomen begint een avontuur bij een opvanghuis voor weeskinderen. Hier ga ik 2 maanden helpen. Net voor nieuwjaar vertrek ik voor een week naar mijn familie toe. Om op 10 Januari het vliegtuig weer in te stappen richting Nederland.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 10059

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

Mijn eerste reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: