Laatste avond bij marine dynamic. - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu Laatste avond bij marine dynamic. - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu

Laatste avond bij marine dynamic.

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Gansbaai

En dan is het alweer zo ver, mijn laatste avond gehad in het gezellige volunteershuis. Morgen nog 1 keer op de boot en dan vertrek ik naar Hermanus om te starten aan mijn bazbustrip richting Durban.
Zaterdag was het eindelijk mooi weer. 2 geslaagde trips gehad. De gasten zaten bijna allemaal op het bovendek dus ik had goed uizicht op de haaien. Nog even genieten van de reden dat ik hier ben gekomen!
Vannochtend kwam ik aan bij het great white house in de veronderstelling dat ik zoals normaal op de boot zou gaan. Maar ik mocht met 3 interns en Oliver de man van de resource en nog vele andere taken mee naar het strand. Een groep kinderen uit Engeland hadden een schooltrip naar Zuid-Afrika (hadden ze dat op het Revius ook maar gehad). Samen met de kinderen gingen we op zoek naar afval vislijnen en haaieneieren. Zo blijft de kust schoon en er wordt onderzoek gedaan met de haaieneieren. Om een beeld te krijgen van het aantal haaien en wat ze eten kunnen ze volgens mij onderzoeken, maar ik weet niet zeker of mijn engels me daar in de steek heeft gelaten. Een hele andere maar leerzame dag. Ik was vroeg klaar dus met Sabrina geluncht bij het great white house. Een super restaurant zit erbij! Lekker buiten in het zonnetje (wat dus nog niet vaak is voorgekomen) thuisgekomen heb ik muffins gebakken waar iedereen heel blij om was en ik heb mijn tas zo goed als ingepakt want morgen ga ik met de bus die de gasten terug naar kaapstad brengt mee en wordt ik gedropt in Hermanus. Er staat dus weer een nieuw avontuur op me te wachten die in plaats van in 1 huis in 4 verschillende hostels gaat afspelen. Ik hoop struisvogels te gaan bekijken en cheeta's en ik hoop iets avontuurlijks in Storm River te kunnen boeken. En een lange dag in de bus zitten waarbij het uitzicht hopelijk prachtig zal zijn! Voor de laaste keer, groetjes vanuit Gansbaai.

  • 28 Oktober 2012 - 23:30

    Yvonne:

    Hoi, het moet niet gekker worden, haaieneieren zoeken :) wat een ervaring.
    Nu naar het mooie weer en het volgende avontuur, succes en veel plezier.
    Wij zijn benieuwd naar je volgende story :)
    Liefs en dikke knuffels uit Cothen

  • 02 November 2012 - 10:42

    Marian:

    Haaien eieren? haha dat is weer is wat anders dan een kippenei. Veel plezier met je reis en ik zie het al voor me met die struisvogels. haha Lekker genieten mop!

    liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Zaterdag 13 Oktober vertrek ik naar Zuid-Afrika. Ik start in Gansbaai waar ik meega op een boot voor onderzoek naar haaien, dan ga ik 1 week reizen van Kaapstad naar Durban. In Durban aangekomen begint een avontuur bij een opvanghuis voor weeskinderen. Hier ga ik 2 maanden helpen. Net voor nieuwjaar vertrek ik voor een week naar mijn familie toe. Om op 10 Januari het vliegtuig weer in te stappen richting Nederland.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 10092

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

Mijn eerste reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: