afscheid en ontmoeting - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu afscheid en ontmoeting - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu

afscheid en ontmoeting

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Pretoria

Al een week niks meer geplaatst maar dat kwam gelukkig omdat ik hier nu een fantastische tijd beleef bij mij familie!
Maar toch nog even terug in de tijd duiken en de datum die helaas heeft moeten komen is gekomen. 28 december, het afscheid bij Palm Tree:( Wat een prachtige 2 maanden heb ik hier beleefd zeg. Maar nu met een verzachting dat ik nog naar mijn familie ging moest ik toch echt afscheid nemen van de lieve schatten. Allemaal op een rij op de trap. iedereen een dikke knuffel gegeven en de laatste woorden met ze gesproken. pff heftig. Wat ga ik iedereen die ik daar heb ontmoet missen zeg!! nog een mooi afscheid cadeau gekregen dat ik niet op internet mag zeggen want anders weten nieuwe vrijwilligers het al.. maar echt prachtig!
en zo sluit je een prachtig avontuur af en ga je op naar een nieuw prachtig avontuur. Waar ik inmiddels ook al een week zit, en ze zo lief zijn om me zo druk bezig te houden dat ik geen tijd heb om mijn blog bij te houden:P
Dus even in het kort wat ik hier nu heb gedaan.
Vrijdag een lange dag in de auto gezeten met Maarten mijn neef en Julia een vriendin van hem. s'Avonds aangekomen had Elly een heerlijke maaltijd gemaakt die we met de hele familie gegeten hebben. Zaterdags zijn we met Bart en Laura en Elly en Martin een wandeling gaan maken in de buurt hier. Zebra's en bokken gezien.
Zondag zijn we naar pielensburg geweest een wildreservaat. Echt zo vet! midden in een kudde olifanten gestaan, en heel speciaal wilde honden gezien (deze heeft Martin 5 keer in zijn leven gezien, hij gaat heel vaak) ik geniet van zo'n dag!
Maandag was het oudjaar. Overdag met Elly naar de winkels geweest want ik had mijn slipper (en teen) kapot gelopen toen we naar een uitkijkpost liepen. en s'Avonds ging ik met Maarten mee naar een huisparty van zijn vrienden. Echt onwijs gezellig en sociaal gezelschap. Een top oud en nieuw gehad. Met een lang 2013 voor de boeg, want wij knalde hier het vuurwerk een uurtje eerder af dan in Nederland (het is hier verboden om dat zelf te doen dus de organisaties deden dat) en het huis had een prachtig dakterras met een mooi uitzicht!
Dinsdagochtend daar nog geluierd (we bleven slapen is te gevaarlijk om s'nachts terug te rijden) met Maarten naast mn zij die aardig brak was en ik die heel blij was dat ik niks geen hoofdpijn of wat had:) rond 1 weer terug gereden want s'middags ging ik met Bart tennissen. Wat ik totaal niet kan maar wel erg leuk was. Een partijtje tegen Laura Barts vriendin en haar broertje gespeeld die Bart en ik maarzo gewonnen hadden:)
Donderdag een rustig dagje gehad, smiddags even naar een plek geweest waar ze mooi glaswerk en handgemaakte souvenirs verkopen. heerlijk om rond te snuffelen!!
Vandaag met Laura en haar broertje naar Rietvlei geweest een klein reserve, elanden gezien en buffels en neushoorns van heel dichtbij en nog veelm eer! heel leuk:d
vanmidag kwamen Yvette en Geert-Jan terug van hun vakantie dus gezellig met hun gegeten.
Dit is even een heel snelle update van deze afgelopen week. Lekker slordig opgeschreven maar jullie zijn wel weer beetje up to date nu;)
Hoop dat jullie het nieuwe jaar goed hebben ingewijd!!
Liefs Laura

  • 07 Januari 2013 - 14:21

    Willeke Borman:

    Hee Laura,

    Wat gaat de tijd toch hard!! Wel super hoor wat je allemaal meemaakt.
    Ik wens je een heel goed en gezond 2013 en nog heel veel plezier de laatste tijd in Zuid Afrika!!
    groetjes,
    Willeke

  • 07 Januari 2013 - 19:11

    Laura:

    Hoi!

    Ja de tijd is echt hard gegaan, ik weet nog goed dat we bij Angela zaten en dat ik toen bijna wegging!
    Ik heb er gelukkig ontzettend van genoten!!
    Ook een heel gelukkig, mooi en gezond nieuwjaar!

    Groetjes,
    Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Zaterdag 13 Oktober vertrek ik naar Zuid-Afrika. Ik start in Gansbaai waar ik meega op een boot voor onderzoek naar haaien, dan ga ik 1 week reizen van Kaapstad naar Durban. In Durban aangekomen begint een avontuur bij een opvanghuis voor weeskinderen. Hier ga ik 2 maanden helpen. Net voor nieuwjaar vertrek ik voor een week naar mijn familie toe. Om op 10 Januari het vliegtuig weer in te stappen richting Nederland.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 10064

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

Mijn eerste reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: