1 na laatste week op palm tree:( - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu 1 na laatste week op palm tree:( - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu

1 na laatste week op palm tree:(

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 December 2012 | Zuid-Afrika, Durban

Hello,
Ik heb hier weer een heerlijke week gehad!
Maandag hebben we het kledinguitzoeken afgesloten! Wat waren wij blij om 3 uur! Hele hopen met kleding op maat uitgezocht, wat is bruikbaar en wat kan weg. In een warm lokaal. Maar wat een voldoening om alle kleding, er is echt leuke kleding gedoneerd de afgelopen maanden, mooi gesorteerd in de kast te zien liggen!
Om 3 uur was er een kleine party. 3 huismoeders hadden cadeau’s en snoep voor de kinderen gekocht. Ze hadden hun eigen kinderen meegenomen dus een drukke boel bij de trampoline. Ontzettend leuk om te zien hoe de grote jongens met die nog kleinere kinderen omgaan. Om de beurt op de trampoline, beetje uitsloven natuurlijk maar zo lief voor elkaar. En de meiden langs de kant op een rij lachend om die kinderen hun simpele koprolletjes en rare trucjes. De meiden en jongens hier zijn onwijs lenig en halen de beste trucs uit. Van genoten tot half 5 en toen gingen we snel naar gallerria om onze boodschappen te doen en een take-awaymaaltijd te nemen omdat we in de avond de big-boysnight hadden:D
We hadden gevraagd welke film ze nog niet hadden en ze wel graag wilden zien, dark night rises is dat geworden. Met de kleindtjes hadden we een laptop gebruikt, maar nee hoor die jongens kwamen aangezet met hun eigen tv, echt te grappig. Maar superchil om op groot beeld te kijken! Het was echt een heel gezellige avond. Goede sfeer en stiekem toch wel een leuke film...

Dinsdag heb ik een heel andere droom tot werkelijkheid gebracht. Ik heb al heel lang in mijn hoofd dat ik wilde parachutspringen. En vanuit een ander project die dicht bij een skydive zitten wordt geregeld dat wij kunnen skydiven, het project krijgt een klein gedeelte van het bedrag per sprong door een vrijwilliger gedoneerd door dat bedrijf.
Dus ik had aangegeven dat ik graag wilde en kreeg het bericht dat dit dinsdag mogelijk was!
Dus helemaal happy ernaartoe en een fantastische sprong gemaakt! Zo vet om uit een vliegtuig te springen en naar beneden te vallen:D jah blij dat ik deze kans heb gehad.

Woensdag heb ik dit keer de gehele vrijwilligersdag mee kunnen maken (ja ik was een keer niet ziek) Erg leuk om alle projecten te zien en heel trots je eigen project (die natuurlijk het leukst is) te showen. s'Avonds uit eten geweest met 10 vrijwilligers in een cubaanse club waar wij voor 8 uur weg moesten zijn. Dan werd het namelijk een club voor 23 +. Heerlijk gegeten!! En lekkere cocktails gedronken, en richting de avond kwamen me er een partij mooie auto’s aanzetten! De mooiste mochten voor de deur en daar zat een Bentley bij met vond ik een lelijk goud randje rondom. Dus ik vond hem niet mooi, alleen waren de jongens het daar niet helemaal mee eens.. Ja daar doe ik het wel voor hoor zeiden ze, nou ik weet zeker dat er vele mooie Bentleys zijn! Later kwam er een mooie Jaguar bij waar ik zeker wel in zou willen stappen en mee nemen!
En wij mochten met zijn 7en in een ouwe taxibak stappen voor de deur(A)

Vandaag hebben we de verjaardag van L gevierd. Ze was gister jarig maar toen hadden we geen tijd om naar galleria te gaan. Gezellig met haar geshopt. En lekker eigenwijs dat ze slippers net te klein kocht omdat die 5 rand (50 cent) goedkoper waren dan een maat groter die ze de komende 2 jaar aankan. Maar wel goed dat ze op haar geld let. En verder allemaal chocolade chips en kauwgom gekocht. Na het shoppen op naar de KFC. Heerlijk gegeten en afgesloten met een mcflurry.

Net weer de wekelijkse meeting gehad die begon met het krijgen van een hart voor mn snufferd:S dit is een doorzichtig plastic hard die aan iedere vrijwilliger wordt gegeven. Bij vertrek. Je schrijft hier je naam en begin en einddatum op plus een lieve tekst voor de kinderen. Deze kwam wel even aan omdat ik er nog niet mee bezig ben met het vertrek:S Maar ik moet helaas toch gaan inzien dat het volgende week mijn laatste dag is hier:s word ik niet zo vrolijk van.

Volgens mij begint bij jullie de kersvakantie dit weekend. Dus geniet daar allemaal enorm van! Ik ga nog even van de zon genieten zolang dit nog kan...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Zaterdag 13 Oktober vertrek ik naar Zuid-Afrika. Ik start in Gansbaai waar ik meega op een boot voor onderzoek naar haaien, dan ga ik 1 week reizen van Kaapstad naar Durban. In Durban aangekomen begint een avontuur bij een opvanghuis voor weeskinderen. Hier ga ik 2 maanden helpen. Net voor nieuwjaar vertrek ik voor een week naar mijn familie toe. Om op 10 Januari het vliegtuig weer in te stappen richting Nederland.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 10064

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

Mijn eerste reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: