oudsthoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu oudsthoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu

oudsthoorn

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 November 2012 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Helaas mijn internet doet het niet via deze wifi-spot. Dus nu maar in een word bestandje mijn belevenissenopschrijven zodat ik deze later (nu dus) met jullie kan delen.
Vandaag mijn eerste dag in de bazbus gehad! Vanochtend een heerlijk ontbijt gehad bij ‘zoete ínval’een hostel die ik zeker aanraad. In de bus klimmend zie ik gezichten die zeggen hé ik ken jouw. En ja hoor ‘wij hebben jouw eerder gezien’en ik ja in het Ashanti lodge hostel. De eerste nacht in Cape town. Een koppel uit Belgie. Dus weer even mijn eigen taaltje kunnen spreken tijdens de busrit. De bazbus rijd niet naar oudtshoorn dus een shuttlebus van het hostel pikte mij en gelukkig 2 andere op die ik nu goed heb leren kennen. Morgen ga ik met Sam trip C doen. Een trip waarbij ik naar de cango cave ga, de ostrich farm en de cheeta farm. Ik hoop dat we overal tijd genoeg kunnen besteden en alle 3 de activiteiten goed kunnen beleven.

Dan maar gelijk erachteraan schrijven hoe de trip was!
In de ochtend zijn we gedropt bij de cango caves, keuze uit een standaardtour en een adventure-tour. Easy dat wordt de adventure-tour. Dus de grot in echt prachtig, het begin was makkelijk te lopen later kropen we door smalle gangen en was het een mooi avontuur! Na 1,5 uur klimmen en kruipen kwamen we weer bij de uitgang. Uitgeput, mijn conditie mag nog wat beter worden.. Maar zeer voldaan.
We werden opgehaald en naar de ostrichfarm (struisvogels) gebracht. Een vrolijke rondleiding gehad, alle mensen zijn hier zo vrolijk grappig en positief! En op een struisvogel gereden:P kort maar krachtig, ze gaan me een partij snel.
Na de tour zijn we naar de teagarden gefietst voor een heerlijke lunch omringd door een prachtige tuin.
Helemaal klaar voor een fietstochtje van 12 km tegen de wind in, op naar de wildliferange. Een rondleiding gehad en ik heb net voor sluitingstijd(A) toch nog de kans gehad om de cheeta’s te aaien. We hadden een tour die rond half 5 a 5 uur was afgelopen. En Sam wilde graag de krokodillendive doen, ik heb hem overgeslagen omdat ze niet zo actief waren. Dus met hem mee gegaan om te kijken, en toen wilde ik toch maar wel de cheeta’doen want anders zou ik er spijt van krijgen. Dus om 10 voor 6 nog maar een schuldig gezicht opgezet en gevraagd of het nog kon. Waar ze gelukkig ja op zeiden. Zo vet om naast zo’n prachtig dier te zitten en hem te kunnen aaien.
De volgende dag wilde ik op horsesafari maar dat was volgeboekt dus een normale trail gedaan. Ook leuk:P na een jaar eindelijk weer op de rug van een paard! Fantastisch.
Inmiddels ben ik verder gereisd naar stormsriver daar zal ik als ik tijd heb wat mooie verhalen over schrijven, want heb een mooie tijd hier.

  • 03 November 2012 - 00:05

    Merie:

    Wow wow wow, wat een leuk verslag

  • 03 November 2012 - 09:15

    Yvonne:

    Geweldig, je propt nog steeds 2 dagen in 1 dag :)
    Je maakt er weer een super week van!!!!!
    Woh, 12 kilometer fietsen, je zal je scooter wel missen (pa).
    Liefs xxx

  • 03 November 2012 - 09:32

    Laura Van Der Horst:

    Haha jah die miste ik wel even zeg:P En het is hier nu topweer om met open dakkie in de smart te rijden!! Ik heb maar kort de tijd dus tja probeer zoveel mogelijk te doen hier:P het tuben was zo vet!! dat komt naar voren in het volgende verslag haha. loop een beetje achter doe teveel leuke dinge Wat mijn prioriteit is nu!xx

  • 04 November 2012 - 16:24

    Marian:

    super verhaal lau! Heerlijk om je belevenissen te lezen. Fietsen? Is dat niet tegen Laura's wil? haha heb je foto's van jou op die struisvogel en bij die cheeta? Ben zo benieuwd! Veel plezier nog!
    knuf!

  • 05 November 2012 - 11:07

    Laura Van Der Horst:

    haha ik vond dat fietsen verschrikkelijk, je had 4 verschillende trips, en dit was degene met het minste fietsen waarbij je wel alle 4 de activiteiten kon doen:D ik ga eens kijken of ik de foto's van de struisvogel en cheeta erop kan zetten, of heb ik dat inmiddels al gedaan. haha heb zo veel verschillende dingen dat ik met mn foto's doe:P xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Zaterdag 13 Oktober vertrek ik naar Zuid-Afrika. Ik start in Gansbaai waar ik meega op een boot voor onderzoek naar haaien, dan ga ik 1 week reizen van Kaapstad naar Durban. In Durban aangekomen begint een avontuur bij een opvanghuis voor weeskinderen. Hier ga ik 2 maanden helpen. Net voor nieuwjaar vertrek ik voor een week naar mijn familie toe. Om op 10 Januari het vliegtuig weer in te stappen richting Nederland.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 10070

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

Mijn eerste reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: