weer een weekje verder - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu weer een weekje verder - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu

weer een weekje verder

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 December 2012 | Zuid-Afrika, Durban

Weer even geen berichje geplaatst. Dit omdat ik het weer voor elkaar heb gekregen om ziek te worden:S Dinsdag kwamen de nieuwe vrijwilligers, die dag ging het gelukkig nog redelijk. Heb de meiden kunnen verwelkomen echt 3 gezelllige meiden! We zijn s‘avonds naar de Galleria geweest voor boodschappen en daar weer heerlijk gedineerd bij de muc en beans. Helaas ging het de volgende ochtend slechter. In de ochtend gekleid met de kids. Ze hebben nu vakantie:D we hadden figuurtjes voor in de kerstboom gemaakt. Maar om 12 uur hield ik het niet meer uit en ben ik naar bed gegaan. De ochtend had ik gelukkig wel in mn pocket, was erg leuk om met alle kids die normaal op school zitten nu creatief bezig te zijn. Vrijdag voelde ik me weer de oude en heb ik sóchtends geholpen met een muurschildering. In de middag zijn we met andere vrijwilligers naar crocworld geweest. Een park met krokodillen en slangen, ik heb zelfs een grote 15 kilo wegende slang vast mogen houden. Erg gelachen toen we op een keer met zijn 5en onder de slang stonden:P
Zaterdag zijn we gaan shoppen in Galleria. Wat korte broeken en hempjes gekocht. In de avond mochten we oppassen. De kinderen hadden van de kerk een uitvoering voor kerst. Daar gingen ze allemaal heen behalve de 2 baby’s en de 2 jongste jongens die kunnen dat niet aan. Dus gezellig met de baby’s en de jongens op de bank. Heerlijk:D vandaag een niksdoen dagje, lang op bed gelegen en spelletjes gespeeld. Nu gaan we een filmpje kijken.
Adios!

  • 09 December 2012 - 17:05

    Wout:

    Hoi Laura.
    Fijn dat je weer fit ben, en een stapje tereug is ook wel even lekker.
    Leuk om op het kleinste grut te passen, en met de nieuwe vrijwilligers te winkelen en een hapje te doen.
    Jullie hebben de kerst al te pakken, wij beginnen er net de boom is gezet.

    Groeten pa.

  • 09 December 2012 - 18:12

    Willy:

    Lieve Laura
    Misschien heb je af en toe wel eens een dagje rust nodig, je lichaam vraagt daar zelf om, geef daar maar
    aan toe. Je doet ook zoveel. We hebben hier de afgelopen dagen een hele witte wereld gehad. Het was
    sprookjesachtig mooi maar ik ben toch wel blij dat het weer weg is, het is toch wel wat veiliger allemaal
    als je er elke dag door moet. Vandaag heb ik de kerstbomen in het voorhoeve gezet. Gek hoor zo
    zonder moegie. Er waren zelfs ook nog dingentjes van haar bij. Dan moet ik wel even slikken hoor,
    dan zie je dat het leven gewoon verder gaat, he. Dat moet ook, maar toch????????? Laura ga niet
    piekeren na dit berichtje. Toen ik dit terug las dacht ik, nee he, dit moet ik haar niet vertellen maar
    toen dacht ik jawel want je mag best weten hoe het voelt. Trouwens de huiskamers zijn wel weer heel
    kerstsveervol geworden. De hele dag kerstmuziek gedraaid dus de sfeer zat er goed in. Ik ben ook heel
    benieuwd hoe jij daar de Kerst gaat ervaren. Heb je noch aan oma gedacht toen je de slang vast had,
    want daarom wilde ze nooit naar Zuid-Afrika. Nou Laura af en toe een beetje rustig aan en genieten
    maar.
    knuffel Willy

  • 10 December 2012 - 17:09

    Co:

    Hoi Laura op de eerste plaats hartelijk dank voor die leuke kaart. ga de komende tijd lekker genieten en maak je niet te druk. Doe iedereen de hartelijke groeten en nog veel plezier. groetjes Co

  • 11 December 2012 - 19:13

    Laura Van Der Horst:

    Hoi,

    @Co: graag gedaan! en ik ben blij om te horen dat je de komende tijd lekker gaat genieten:D
    @Willy: Ik vind het juist fijn dat je verteld hoe het voelt. En ja het doet pijn dat ik als ik terukom de verhalen niet aan oma kan vertellen, en als je dit bericht leest denk je daar extra aan. Maar dat is niet erg, het is fijner om je gedachten en gevoelens met iedereen te delen, het is goed om erover te praten. te typen in dit geval. Ik vind het heel knap en goed van je dat je nog vrijwilligerwerk doet bij de Voorhoeve. En ik heb hier genoeg afleiding om na een een fijn momentje terugdenken aan oma daar niet te lang over te blijven piekeren.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Zaterdag 13 Oktober vertrek ik naar Zuid-Afrika. Ik start in Gansbaai waar ik meega op een boot voor onderzoek naar haaien, dan ga ik 1 week reizen van Kaapstad naar Durban. In Durban aangekomen begint een avontuur bij een opvanghuis voor weeskinderen. Hier ga ik 2 maanden helpen. Net voor nieuwjaar vertrek ik voor een week naar mijn familie toe. Om op 10 Januari het vliegtuig weer in te stappen richting Nederland.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 10074

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

Mijn eerste reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: