klussen en day-care - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu klussen en day-care - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu

klussen en day-care

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 December 2012 | Zuid-Afrika, Durban

Maandag 10 dec.
Verjaardag van A.
In de ochtend met de kinderen de kerstfiguurtjes geschilderd die ze hadden gekleid. Tot 11 uur want toen gingen we met A. Naar de Galleria om een cadeau te kopen van het geld dat hij van mama had gekregen. Het was wel erg leuk, hij wilde graag een game. Dus wij rondkijken en zoeken. Een paar keer zeggen weet je het zeker? Uiteindelijk had hij een film gevonden voor de helft van het geld. Dus hij had nog over. Toen zag hij een film die hij met de andere helft kon betalen. Bleek die bij betaling nog goedkoper te zijn dus toen kon hij nog snoep kopen ook. Echt supertof om te zien. Zo’n lieve jongen! Na het shoppen met hem naar de muc & beans gegaan om een hamburger te eten. Hij wilde al beleefd met mes en vork gaan eten maarja een hamburger met mes en vork. Dus wij zeiden al, dit mag je met je handen eten! Dus hij die burger platduwen en een grote hap nemen. Echt te lief. Helaas was die te groot voor hem en hoefde hij maar een paar happen. ( en geen ijsje meer wij dus ook niet:P)
Het was echt onwijs leuk:D zijn naam met rietjespapiertjes op tafel geschreven, toen ging hij er nog een poppetje van maken erg leuk. Om 1 uur weer op naar huis. In de middag gingen we gelijk de film met zijn allen kijken

Dinsdag 11 dec.
In de ochtend op de day-car. Alleen L was er. Ik was samen met Janita, er stonden leuke autotjes op een kast dus die heb ik gepakt. We hebben echt zo gelachen met die auto’s. Hij praat niet zoveel dus op een logopedische manier met hem gespeeld. En hij had er zo’n schik in. Daar wordt ik echt blij van om te zien. Ook een boekje met hem gelezen. Heel leuk.
N uit bed gehaald en gewassen.
Om 10 uur kwam Ros haar levensverhaal weer vertellen. Doet ze iedere maand voor de nieuwe vrijwilligers. Ik ben hier weer bij gaan zitten. Het is een indrukwekkend verhaal en na 2 x horen blijft het toch beter hangen en je hoort ook weer wat nieuwe dingen. Heel interressant en het is zo’n lieve vrouw!
Om 2 uur kwam Wilma de regiocoordinator. Altijd even bijkletsen hoe het gaat.
Toen zij weg was zijn we bij de kids gaan zitten. Tot Ros met de schriften en kaftpapier aankwam zetten. Gelukkig hebben we tot januari de tijd want er mogen namelijk meer dan 100 a 200 boeken en schriften gekaft worden. Ja echt alles wat meegaat naar school dus ook de schriften moeten gekaft worden. Een laag bruin papier en een laag plastic folie.. Dus een hele hoop werk. Gelukkig kwamen er een paar kids helpen en hebben we in een uur zo’n 20 boeken afgekregen. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat we het nog met een beetje plezier erin afkrijgen ook...
Hierna nog gezellig bij de oudere jongens gegamed. Dragonsballs haha.
s'Avonds lekker visstick gegeten en we hebben naast alle weken skibo een nieuw spelletje. Duizenden. Gezellig avondje geduizend. Ik ben het boek de bakkersdochter aan het lezen is in de trand van ‘haar naam was Sarah’ en ‘familieportret’. Ik vind dit mooie boeken om te lezen dus ook nog een uurtje gelezen.

Woensdag 12 dec.
Vandaag eindelijk tot de wekker geslapen. 7 uur mn bed uit een lekker ontbijtje en op naar de day-care. Het is vakantie dus er was vandaag maar 1 kindje op de day-care. Samen met Janel hebben we hem goed vermaakt in de ochtend. Een tekening met hem gemaakt, waarbij ik ondertussen alle punten van de potloden heb geselpen ( wat hard nodig was) toen even lekker buiten gespeeld en een boekje gelezen. Om 9 uur zijn we N op gaan halen van boven. Eten gegeven en in bad gedaan. Zo lief hoe hij kan genieten van het bad. Eenmaal beneden gekomen was het tijd om N weer eten te geven. (normaal ontbijt hij om half 8 nu om 9 uur). Dus de snack kwam er snel achterna. Ik heb met het kind van de day-care een klein kerstboompje gemaakt. Met mijn goede knipkunsten een prachtige kerstboom en kerstballen uitgeknipt(A) maar we hadden schik!
Na een kleine pauze hebben we wat schoolboekjes gehaald en zijn weer begonnen met gummen en tapen alles voor de home-schooling kids!! En toen was het half 1 en tijd voor de lunch. Met zijn alle lekker buiten in het zonnetje geluncht. Erg gezellig. Na de lunch was het tijd om te wisselen van positie en ben ik met 2 andere begonnen aan het uitzoeken van gedoneerde kleding. Een hoop werk maar wel leuk om af en toe te denken oooooh dit is zooo schattig, leuk, lief, mooi, stoer. Heerlijk om in te beelden hoe de kids hier in gaan lopen;D
Om 3 uur hadden we het hier wel ermee gehad, gelukkig al veel gesorteerd! Dus even boven een drankje gedaan. Voor 1 van de meiden zijn we op zoek naar woorden voor haar om te leren lezen dus daar naar op zoek gegaan. Toen kwamen yvon en peter weer thuis dus met yvon geklets. Ze hebben het geld voor kamp bij elkaar! (dit geld wordt verzameld door de verkoop van de armbanden.) Dit jaar kunnen ze 4 dagen op kamp! Ze hebben er onwijs veel zin in.
Nog even een boekje gegumt en heerlijk gegeten. Vanvond beetje chillen, boekje lezen filmpje kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Zaterdag 13 Oktober vertrek ik naar Zuid-Afrika. Ik start in Gansbaai waar ik meega op een boot voor onderzoek naar haaien, dan ga ik 1 week reizen van Kaapstad naar Durban. In Durban aangekomen begint een avontuur bij een opvanghuis voor weeskinderen. Hier ga ik 2 maanden helpen. Net voor nieuwjaar vertrek ik voor een week naar mijn familie toe. Om op 10 Januari het vliegtuig weer in te stappen richting Nederland.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 10081

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

Mijn eerste reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: