Prachtige spullen gekocht met het donatiegeld - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu Prachtige spullen gekocht met het donatiegeld - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu

Prachtige spullen gekocht met het donatiegeld

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 December 2012 | Zuid-Afrika, Durban

Vandaag was het dan eindelijk zover! Alle activiteiten die ik georganiseerd heb en waar veel mensen aan hebben deelgenomen hebben nu hun eindbestemming gevonden! Het geld dat ik heb ingezameld voor dit liefdevolle project heb ik vandaag voor een groot deel mogen utgeven
Het is vakantie nu wat betekend dat de kinderen in Januari naar een nieuwe klas of school gaan en dus een nieuw schooluniform nodig hebben. Deze uniformen zijn een grote kostenpost voor Ros Aangezien ze voor 11 kinderen een volledig uniform nodig heeft. Zij heeft daarom gevraagd of ik mijn donatiegeld voor schooluniformen wil gebruiken. Het is een dure maand December alle nieuwe boeken en schriften, uniformen en schoolgeld. Dus ik wilde haar heel graag helpen om de kinderen volgend jaar in een prachtig schooluniform naar school te kunnen laten gaan.
Dus vandaag met 4 van de kinderen naar de winkel gegaan. We gingen eerst naar een schooluniformenzaak in een achterstandsbuurt, beetje eng wel. Maar daar hadden ze niet de juiste kleding. Dus toen zijn we nar een andere winkel gereden. Hier hadden ze gelukkig wel het meeste wat ze nodig hadden en de winkel was wat moderner en niet in een enge buurt. De kinderen aan het passen geslagen. Echt zo leuk die uniformen. Uiteindelijk hadden we alles bij elkaar wat we nodig hadden en de winkel op voorraad had. Jurkjes voor een meisje dat niet mee was, broeken en riemen voor de jongens, rokken, blouses en mooie blazers voor de 2 meiden. Ben echt onwijs blij dat ik ze dit heb kunnen geven:D
Ik dacht dat we op weg naar huis waren toen we stopten bij het winkelcentrum. Ros had nog een wasmachine nodig. Ik met de kids even rondgekken bij de games enzo. En toen ik Peter zag zei hij, kom we gaan kijken bij de babybedjes, dit wilde ik namelijk ook graag doneren. 2 mooie babybedjes gekocht met matrasjes en ik wilde een ding kopen waar baby’s in kunnen leren lopen, dat wilde Ros ook graag hebben. Die stond er ook dus die is ook meegegaan naar de kassa.
Een onwijs fijne dag dus, ben echt blij dat ik ze dit heb kunnen geven:D En hiervoor wil ik iedereen bedanken die aan mijn activiteiten heeft meegedaan! Echt supertof!!!!

  • 14 December 2012 - 08:19

    Inge:

    Heeeeey Lau!

    Wat ontzettend leuk dat je nu je geld hebt kunnen uitgeven aan zulke leuke dingen. En waar ze ontzettend veel aan hebben! Wat zal Ros blij zijn met de spullen. :) Het klinkt iig dat je het ontzettend goed naar je zin hebt. Nog een paar weekjes en dan alweer klaar en naar huis. Wat gaat de tijd snel. XD
    Heel veel plezier nog en veel suc6.

    X Inge

  • 14 December 2012 - 15:30

    Yvonne:

    Hai,
    Wat super leuk dat je zelf kan bepalen waarvoor je het donatiegeld wil gebruiken. Hiermee heb je de kids geholpen om het nieuwe schooljaar weer positief en gemotiveerd te beginnen :).
    Succes en geniet ervan
    XXX en een dikke knuffel

  • 14 December 2012 - 19:15

    Willy:

    Laura fantastisch. De Kerstman bestaat echt want dat ben jij!!!!!!!!!!!!!!!!
    knuffel Willy

  • 20 December 2012 - 13:59

    Trudy:

    Lieve Laura,

    Dat is nog eens fijn winkelen.
    Jij helemaal trots en de kindertjes straks weer helemaal nieuw het nieuwe schooljaar in.
    En bedjes voor de kleintjes ! Foto's maken hoor !
    Echt helemaal leuk !

    Groetjes,
    Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Zaterdag 13 Oktober vertrek ik naar Zuid-Afrika. Ik start in Gansbaai waar ik meega op een boot voor onderzoek naar haaien, dan ga ik 1 week reizen van Kaapstad naar Durban. In Durban aangekomen begint een avontuur bij een opvanghuis voor weeskinderen. Hier ga ik 2 maanden helpen. Net voor nieuwjaar vertrek ik voor een week naar mijn familie toe. Om op 10 Januari het vliegtuig weer in te stappen richting Nederland.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 10082

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

Mijn eerste reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: