kerstparty - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu kerstparty - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu

kerstparty

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 December 2012 | Zuid-Afrika, Durban

Kerstparty!
Vroeg in het jaar maar we hebben hier onze eerste kerstparty gehad! Ieder jaar verzorgd een koppel een prachtige kerstparty voor de kinderen. Ze wonen in een mooi huis met een zwembad, dat natuurlijk helemaal prachtig is voor de kids! En wij mochten ook mee! Zo heerlijk gezwommen met de kinderen. Lekker klieren en gezelligheid. Zo heerlijk om die kinderen te zien genieten. Na een half uurtje moesten we allemaal het water uit en gingen we bedanken voor het eten. Ze hadden namelijk heerlijke bordjes met snoep klaargemaakt. Lekkere cakejes, snoep, lolly’s, chips, popcorn, van alles. Dus de kinderen aanvallen en genieten maar. Toen het nog maar een seconde op was sprongen ze al het water in. Zelf even aan de kant blijven zitten( 1 van de eerste kansen om even bij te kleuren in het lekkere zonnetje op een stoel) En wat een prachtig uitzicht. Allemaal glimlachen op de gezichten van de kinderen. De grote jongens constant in gevecht met elkaar, elkaar erin duwen onderwater duwen en toch goed op elkaar letten. De meiden gezellig kletsen en voorzichtig het water in. Eenmaal in, met de waterslurven spelen echt lief. En de kleine jongens ook ontzettend aan het genieten.
Dan zit je daarnaast dan denk je toch wel even wat een mooi kerstfeest!!
Om 12 uur werden er hotdogs uitgedeeld, die echt onwijs goed waren voor een hotdog zijnde.. heerlijk!
2 ijsjes als toetje haha. Ik heb het maar bij 1 waterijsje gelaten en het schepijsje maar even overgeslagen.
Toen wilde J weer even het water in (hij is licht gehandicapt en kan niet zwemmen, gelukkig had hij een goed zwemvest om en bandjes) maar hem moesten we zeker wel in de gaten houden. En nu er niemand meer in het water was en we eigenlijk blij waren om niet het koude water in te hoeven wilde J toch wel graag zwemmen.. Dus heb ik me maar even opgeofferd. Ik wilde via het trappetje gaan maar hij via de rand, het was behoorlijk koud dus ik liep langzaamaan, wat hij te langzaam vond dus hij werd boos en begon aan me te trekken. Dus dat werd even een nee. Gelukkkig kwam hij wel naar mijn stoel gekomen waar ik op was gaan zitten en heb ik hem uit kunnen legen dat ik het niet fijn vond dat hij mij het water in trok. Dus sorry gezegd en we zijn heerlijk het water ingegaan. Echt superleuk, hem de hele tijd goed in de gaten houden en als die afdrijft naar waar de jongens het water in springen aan z’n gele zwemvest weer terugtrekken. Dan kijkt die je aan:P
Het water weer uit en gezellig met 2 kids in de schommelstoel gezeten. Lekker rondgehangen en toen kwam de kerstman! De kinderen hebben prachtige cadeau’s gekregen!!
Toen iedereen zijn cadeau’s had sprongen de jonens gelijk het water in. Met de andere vrijwilligers genietend toegekeken. De kleintjes en de meiden deden nog een spelletje pass the parcel. Ik had dit spelletje nog nooit gezien, als je een groepje jonge kinderen hebt en een speciale gelegenheid hebt is dit een aanrader. Je koopt een cadeautje en wat kleine cadeau's en lolly’s. Het cadeau pak je in. Hier doe je een krant omheen met daartussen een klein cadautje of lolly. Dit doe je net zo vaak als dat je cadeeau’s hebt. Dus elke keer wikkel je een cadeautje tussen de kranten. Uiteindelijk heb je een grote rol met cadeautjes in de verschillende lagen. Dan zet je de muziek aan en geven de kinderen het pakket rond. Als de muziek stopt mag het kind de buitenste krant erafhalen en dat cadeautje houden. Dan gaat de muziek weer aan en uit en is de volgende blij met een cadeau. Zo ga je door tot het cadeau is bereikt. Ik vind het echt een leuk spelletje!
Geholpen met opruimen, nog wat gechild en zo ontzettend genoten van de de vreugde van de kinderen!!!!!! Echt wat een topdag dit zeg!
Ik ben echto zo blij dat ik dit heb mogen meemaken! Die vreugde en het spelen met dekinderen heel fijn gevoel:D
Nou jullie gaan allemaal nog druk de kerstfeesten voorbereiden , ik heb het eerste feestje lekker al erop zitten. Ik wil jullie nu ik in de kerstsfeer zit alvast een heeel fijn kerstfeest wensen! Ik ga jullie echt missen familie!! ( ja iedereen die dit leest:P maar ik vier kerst altijd met de familie;))

Vanavond organiseren we een boysavond voor de kleine jongens. Ze zijn al helemaal enthousiast. Maar normaal word er dan altijd een fim gekeken en wij hebben iets anders leuks verzonnen. Dus ik ben benieuwd hoe ze daarop gaan reageren.
Wat ik ook nog even wil vertellen is nog over gisteren. Na het geweldige shoppen ben ik s’middags nog meegegaan naar een winkel die eten doneerd. Met Peter op pad, een tijdje gewacht in de winkel en toen kregen we 4 kratten eten mee. Echt zo fijn om te zien dat je dat gewoon mee mag nemen. Kunnen ze 2 maaltijden uithalen. Echt fijn. Dus dat gebeurt hier ook.

Veel liefs een hele blije Laura

  • 14 December 2012 - 16:25

    Yvonne:

    Geweldig, wat een mooi feest. Geen sinterklaas maar wel de kerstman ;).
    Wij wensen jouw ook gezellige en mooie kerstdagen met jouw grote,lieve en prachtige familie daar.
    Nog lekker 2 weekjes op Palm Tree en dan alweer verder. Blijf genieten :)

    XX Pa en Ma

  • 20 December 2012 - 14:19

    Trudy:

    Lieve Laura,

    Zo te zien ga je ons met de Kerst echt niet missen! Je bent zo lekker aan het genieten daar!
    Waarschijnlijk mooi weer daar, het is hoog zomer !
    Hier zijn we ook al in de Kerststemming. Ik zit op mijn werk onder een schitterende kerstboom.
    Het is vandaag koud en de oliebollen staan op de balie. Dat vind ik wel vreemd, doen ze hier altijd, terwijl de oliebollen eigenlijk bij Oudjaar horen en zover zijn we nog niet.
    Leuk idee, dat jij straks met Kerst ook gezellig bij familie bent!
    Laat je daar maar lekker verwennen, na de best wel drukke maar mooie tijd op Palm Tree.
    Hans en ik gaan Kerst vieren in Zuid-Limburg en we nemen Willy gezellig mee!

    Groetjes en nog een heel prettig verblijf gewenst !
    Trudy

  • 20 December 2012 - 15:12

    Laura:

    Hoi,
    haha reken maar dat ik jullie wel ga missen hoor! we hebben altijd zo'n fijne kerstavond met elkaar!
    Daartegenover staat inderdaad dat ik hier ontzettend geniet en het zeker ook leuk ga hebben met deze lieve kinderen:D
    Wat ontzettens leuk dat jullie samen met Willy naar Z-L gaan. ook lekker naar het zuiden;)
    Ga er ontzetten van genieten!!!

  • 26 December 2012 - 14:16

    Marian:

    Wat heerlijk! kerst in de zomer... Hoe bizar hahahah Geniet ervan en fijne feestdagen meis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Zaterdag 13 Oktober vertrek ik naar Zuid-Afrika. Ik start in Gansbaai waar ik meega op een boot voor onderzoek naar haaien, dan ga ik 1 week reizen van Kaapstad naar Durban. In Durban aangekomen begint een avontuur bij een opvanghuis voor weeskinderen. Hier ga ik 2 maanden helpen. Net voor nieuwjaar vertrek ik voor een week naar mijn familie toe. Om op 10 Januari het vliegtuig weer in te stappen richting Nederland.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 10086

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

Mijn eerste reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: