alweer 2 weken verder - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu alweer 2 weken verder - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu

alweer 2 weken verder

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 November 2012 | Zuid-Afrika, Durban

De tijd gaat hard door.. Het 2de weekend alweer gehad.
Vandaag op de day-care gestaan daar sta ik deze week ingepland. Een onderdeel hiervan is dat ik deze week voor het gehandicapte jongetje ga zorgen. Verschonen, eten en drinken geven, zorgen dat die afwisseling heeft tussen zitten en liggen, baderen. Een interresante taak aangezien ik dit nooit doe. Ben beniewd hoe het me deze week afgaat met hem, heb er onwijs veel zin in.
Van het weekend zijn we zaterdag naar de Victoria’s street market. Een markt met ontzettend veel souvenirswinkeltjes. Ik kon mijn geluk dus niet op:D Erg leuke souvenirs gekocht, nu nog hopen dat ik ze heel mee naar Nederland kan krijgen. Er past in ieder geval niet veel ander spul meer in mijn backpack..
Zondag een rustig dagje gehad, lekker uitgeslapen (ook al hou ik ervan om bezig te zijn is dit na 5 weken toch wel heerlijk) en met de meiden films gekeken.
Vanavond de Checkers snoepafdeling geplunderd namens Jacqueline:D aangezien de hollandse stroopwafels en drop die ze graag mee wilde geven niet meer in mijn tas paste heeft ze me gevraagd om hier wat lekkers voor de kids te kopen. Nu nog even afwachten wanneer ik ze kan uitdelen aangezien we vanavond te laat terugwaren, morgen andere vrijwilligers pepernoten gaan uitdelen, woensdag wij vrijwilligersdag hebben en ik geen idee heb hoelaat we terug zijn en donderdag hebben we hier een kookcursus van een zuluvrouw en ooh vrijdag gaan we op safari voor het weekend. Hmm wanneer is dus nog de vraag maar wie weet krijg ik het deze week nog voor elkaar en anders hebben ze nog iets heerlijks om naar uit te kijken:D Erg lief Jacqueline!
Ondertussen hebben jullie dus ook al mijn weekplanning kunnen lezen. Woensdag is er vrijwilligersdag, dit houdt in dat we langs de andere projecten van Be-More gaan. Ben erg benieuwd hoe het er bij de andere projecten aan toe gaat:D Donderdag hebben we een kookcursus van een zulu-vrouw geboekt. Ben benieuwd wat voor traditioneel zulugerecht we gaan maken
En vrijdag gaan we op naar hluhluwe.. op zoek naar olifanten , leeuwen en luipaarden.
Een ontzettend leuke week tegemoet dus met de kids op de day-care en alle leuke uitjes. Ik heb er zin in!!!
Groetjes aan jullie allemaal!

  • 19 November 2012 - 20:46

    Marian Schuurman:

    Het gaat heel snel vooral voor jou. Klinkt vet Lau! Dat gehandicapte jongetje komt helemaal goed! Dat kan jij ;) Leuk leuk al die souverniertjes! Echt iets voor jou idd! En dan nog die safari. Echt veel foto's maken want dan kunnen wij hier ook nog mee genieten!

    knuffel!

  • 20 November 2012 - 16:28

    Eline:

    Hee Lau,

    Wat een onwijs leuke week ga jij weer beleven.
    Zwaai je even naar de olifanten, leeuwen en luipaarden van mij! Wat een tof tripje is dat!!
    Met het jongetje gaat het helemaal goed komen. Je krijgt er waarschijnlijk weer zoveel liefde voor terug, Geniet lekker van alle ervaringen! En vooral blijven schrijven, zodat wij ook mee kunnen genieten.

    Liefs, lien

    Ps. We hebben zaterdag eindelijk gewonnen!!!! :)

  • 20 November 2012 - 21:18

    Jacqueline:

    Hoi Laura,
    Bedank weer voor je verslag. Leuk om te lezen dat je voor de kids lekkere dingen namens mij hebt gekocht. Als het deze week niet gegeven kan worden doe het dan gerust volgende week of die week erop. Ga lekker verder genieten met alles wat je daar beleefd.
    Groeten Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Zaterdag 13 Oktober vertrek ik naar Zuid-Afrika. Ik start in Gansbaai waar ik meega op een boot voor onderzoek naar haaien, dan ga ik 1 week reizen van Kaapstad naar Durban. In Durban aangekomen begint een avontuur bij een opvanghuis voor weeskinderen. Hier ga ik 2 maanden helpen. Net voor nieuwjaar vertrek ik voor een week naar mijn familie toe. Om op 10 Januari het vliegtuig weer in te stappen richting Nederland.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 10072

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

Mijn eerste reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: