ziekjes - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu ziekjes - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu

ziekjes

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 November 2012 | Zuid-Afrika, Durban

Toch maar even een kort verslagje van de afgelopen dagen.

Helaas, het moest er een keer van komen. Dinsdagochtend ging ik naar de day-care met een zeer misselijk gevoel:S helaas trok ik het niet om de middag ook aanwezig te zijn en heb ik op bed gelegen. De hele middag en avond. De volgende dag zou ik meegaan naar de vrijwilligersdag om de projecten te bekijken. In de ochtend gingen ze naar ‘de farm’die heb ik geskipt om s’middags (wij waren het 2de project) mee te kunnen naar de andere projecten. Helaas was ik weer zo stom om niet naar mijn lichaam te luisteren en was het een te zwaar gevecht om de middag door te komen:S Tijdens de rondleiding op het 2de project werd ik weer onwijs misselijk. Gelukkig kon Wilma me naar huis brengen. En heb ik weer de hele tijd gebruik gemaakt van mijn oh zo prachtige bedje.
Vannochtend ging het wat beter dus gelukkig weer op de day-care mee kunnen draaien.
N. gewassen, eten gegeven en wat oefeningen met hem gedaan. En omdat het buiten nat was waren alle kinderen binnen aan het spelen. Dus gezellig naast ze neergeploft en met ze meegespeeld. Femke had scheerschuim gekocht, dit hebben we gespoten op de tafels zodat de kinderen er met hun handen mee konden spelen. Lekker kliederen. Sommige waren nog aardig afwachtend maar uiteindelijk zaten niet alleen hun handen onder... Een heerlijke smeerboel met veel glimlachen op de gezichten!

Vandaag weer een meeting gehad, heel fijn om iedere week de week te bespreken.
Om 6 uur begon de zulu-kookworkshop. Een zulu-vrouw en een man kwamen naar ons huisje met potten en pannen en alle ingredienten voor de 6 gerechten die we gingen maken. Echte zulu-grechten. Als voorgerecht kregen we zelfgemaakt brood met een sausje van witte bonen, wortel en paprika. Als hoofdgerecht springbok als stoofpotje, maispap, pompoen, spinazie en zoete aardappel. Als nagerecht een drankje met ginger en zoete soort van wokkels. Het was erg gezellig om met z’n allen te koken de vrouw en man waren erg aardig en we hebben een hoop gelachen! Het eten is helaas niet aan mij besteed. Maar het was erg leuk om te doen. Tevens hadden ze kippenpoten mee. Dan zou je zeggen kom in holland eet je ook kippenpoten, maar laten ze hier nou behoorlijk letterlijk nemen.. een aardig gezicht getrokken op de foto(A) Maar ik kon het niet laten om het te proberen:P

Ik ben nu ontzettend blij want ik voel me goed genoeg om morgen mee op safari te gaan:D:D
Groetjes!

  • 23 November 2012 - 11:49

    Marian:

    Beterschap! En ik zag die kippenpoten... maar gatver haha ik ben blij dat ze hier ander zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Zaterdag 13 Oktober vertrek ik naar Zuid-Afrika. Ik start in Gansbaai waar ik meega op een boot voor onderzoek naar haaien, dan ga ik 1 week reizen van Kaapstad naar Durban. In Durban aangekomen begint een avontuur bij een opvanghuis voor weeskinderen. Hier ga ik 2 maanden helpen. Net voor nieuwjaar vertrek ik voor een week naar mijn familie toe. Om op 10 Januari het vliegtuig weer in te stappen richting Nederland.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 10077

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

Mijn eerste reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: