Safariweekend - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu Safariweekend - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu

Safariweekend

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

26 November 2012 | Zuid-Afrika, Durban

Wat een geweldig fantastisch super super superleuk weekend!!! Opgehaald door Cameron vrijdag. Gezellig met Femke en Marieke van mijn groep. Een leuke rit richting Hluluwe (safaripark). Aangekomen bij de backpackers werden we samengevoegd met Heleen en Lubegje van Mother of peace en Marcel die vrijwilliggerswerk doet in de tuin bij Blue sky mining. Er was een zwembad dus allemaal badkleding aan en richting het zwembad. Het klikte gelijk met iedereen samen dus de sfeer was echt fantastisch het hele weekend door. Ze hadden een pooltafel! Dus ik was natuurlijk de eerste die daarbij was! Een humoristisch langdurig potje met Femke gespeeld.. Marcel die heeft zich kapot gelachen om onze poolkunsten. Daarna een potje met Marcel tegen Eileen gespeeld. Eileen is snookerspeler dus die wist er een hoop ballen in te krijgen. Maar we hebben toch 2 keer gewonnen (omdat hij de zwarte bal in het verkeerde gat schoot of te vroeg erin schoot.) Toen nog met Marieke een potje gespeel tegen Eileen en Marcel en toen was het eten klaar. Heerlijke spaghetti gegeten! Gezellige sfeer!
Nog wat potjes pool gespeeld en toen op naar bed. Want we mochten om 4 uur opstaan.
Vroeg in de ochtend een lekkere muffin gegeten en de auto ingestapt. Marieke en Femke stuurde mij voorin dus dat was wel heel fijn. Na een half uur kwamen we aan in het park. Zo heerlijk gevoel om op zoek te gaan naar leeuwen, neushoorns, olifanten, buffels en het luipaard. Gelukkig is het ons gelukt om de eerste 4 van dit rijtje te spotten. En niet als te overdreven, maar we hebben ze allemaal zelfs 2 of meerdere keren gezien.
De eerste dag hebben we in volgorde de volgende dieren gezien:
- Neushoorns
- Giraffe
- Waterbok
- Buffels
- Krokodillen
- Leeuwen in boom
- Impala’s
- Olifanten
- Zwarte neushoorn
- Gnoe
- Zebra’s
- Baboons ( bavianen)
We zijn de meeste dieren meerdere keren tegengekomen.
Een olifant van heel dichtbij gespot, hij stond midden op de weg, en hij kwam op ons aflopen dus we hebben een heel stuk achteruit gereden met de olifant voor ons, fantastisch.
Ook 4 leeuwen zien liggen in bomen en aan het eind van de dag 1 in de verte op een rots.
Alle 4 de big five van heel dichtbij gezien.
Echt een grandiose dag. Onderweg wat gewisseld met auto’s en plaatsen zodat iedereen een goede plek heeft gehad. Opzich waren we met 3 in 1 auto dus alle plekken waren prima.
We hebben van 5 tot 1 door het park gereden en van 1 tot 3 geluncht gechild en babyzwijntjes gezien.
Toen van 3 tot 7 weer het park ingeweest.
Bij terugkomst was er een nieuw persoon die kwam overnachten , hij kende de gidsen. We zijn met zijn allen gezellig een rosetje gaan drinken waarbij de gidsen ondertussen een lekkere braaimaaltijd aan het klaarmaken waren. Heerlijke kip en speklap op met aardappels, pompoen, mas en knoflookbrood. Echt genieten!
De botjes van het eten bewaarde we en gooide we na het eten voor ons in het gras. Dit om de hyena’s naar ons toe te lokken. Al het licht ging uit en ja hoor de hyena’s kwamen. In het donker de schimmen zien te onderscheiden en als ze dichtbij waren met de zaklamp erop schijnen. Prachtige beesten (ook al zijn ze zo lelijk)! Lekker vooraan gezeten en genieten maar.
Alle meiden hadden slim hun opschrijfboekje meegenomen en begonnen druk te schrijven, ik had die natuurlijk niet mee dus gezellig met de mannen buiten een drankje gedaan en gezellig gekletst.
De mannen gingen naar hun eigen huisje, en toen gingen we slapen want de volgende ochtend weer om 4 uur op.
We waren toen al in het park dus om 5 uur begonnen we aan onze speurtocht. Deze dag weinig gezien maar wel nog een keer de 4 dieren van de big five. Leeuwen op 10 m afstand. Helaas stond er wat hoog gras voor. Een olifant vlak naast de weg , een groep giraffen die op en net naast de weg stonden. Zebra’s impala’s en dergelijke.
Het was deze dag bewolkt en kouder. Nog bij een leuke souvenirsshop geweest en een klein gedeelte van het museum daar gezien. Een lekkere hamburger als lunch gehad en toen op naar huis gegaan.

Thuis aangekomen begonnnen de voorbereidingen voor het verjaardagsfeest van een jongetje die 12 werd. Hij mocht bij ons komen eten. Normaal gaan we met de kinderen naar Galleria, dan kunnen ze een cadeau kopen, ze krijgen wat verjaardagsgeld en kunnen dit evt aanvullen met geld dat ze op de ‘bank’ hebben staan. Maar dit jongetje kan niet naar galleria omdat dat teveel is voor hem. We hebben gevraagd of hij bij ons mocht eten. Dit mocht. Hij vond het heel eng om te komen. Maar hij en wij hebben er ontzettend van genoten! Ik zat naast hem aan tafel en mooie momenten met hem gehad. Echt een prachtig uurtje. Lekker vissticks met hem gegeten en een muffin als toetje. Top!
Maandag begon ik met Marieke op de day-care. Lesjes gedraaid en daarna om 10 uur hadden we de verjaardag van 1 van de jongens. Met hem konden we wel naar Galleria. Hij wilde met zijn geld een game kopen hij had al helemaal in gedachte welk spel. Dus druk aan het zoeken, helaas was dit spel er niet. Hij had nog een back-up maar die kon die ook niet vinden. En van 1 van de spellen die hij zag wist hij niet of Ros het niet te geweldadig zou vinden. Is dit wel zo breekt ze hem zonder pardon door. Dus hij had helemaal besloten om zijn geld te bewaren en niks te kopen, wel liepen we nog alle gamewinkels door. Bij de laatste kwam hij nog een leuk spel tegen en heeft hij dat spel gekocht ( toch ook wel leuk dat hij wat gekocht heeft in ons bijzijn) Zo mooi om te zien hoe druk hij aan het zoeken was en ook hoe goed hij erover nadenkt zijn geld te besteden.
Toen lekker bij de mc gegeten . Erg gezellig!
S’middags weer naar de day-care. Het was erg warm dus we hebben binnen een filmpje gekeken. Met zijn allen op de bank, genieten. En als bonus op de dag mocht ik de baby de fles geven.
Oftewel een topweekend en begin van de week!!

  • 26 November 2012 - 20:40

    Inge:

    Supervet!! En ook gewoon leeuwen gezien van dichterbij dan wij de vorige keer gezien hebben.. En een zwarte neushoorn dat is ook gaaf. Maar helaas geen cheeta gezien. Moet je toch nog een keer gaan. :) En dan ga ik graag mee hoor. (A)Het klinkt iig dat je met een hele leuke groep bent en dat je heel goed naar je zin hebt. Veel suc6 deze week op de daycare en tot over 1,5 maand ofzo ongeveer. XD

    XXX

  • 27 November 2012 - 10:04

    Marian:

    VIND IK HEEEEEEUL ERG LEUK!!!!

  • 28 November 2012 - 16:42

    Nicknak:

    Vet hoor! Je maakt wel een hoop zieke dingen mee :o Geen moment bang geweest voor de wildernis en de dieren, alleen maar kunnen genieten ervan? Dan heb je meer ballen dan ik vrees ik ;p Dat stuk over het eten klinkt ook erg goed, heerlijk braaien in de wildernis!
    Veel plezier nog !! xx

  • 29 November 2012 - 20:01

    Laura Van Der Horst:

    Jaa ik maak zeker een hoop zieke dingen mee haha. en nee ik ben geen moment bang geweest. dit is echt alleen maar genieten voor mij! skydiven staat ook nog op mijn lijstje maar ik ben bang dat ik daar geen tijd voor ga hebben:s dit weekend ga ik naar de drakensbergen en lositho(als ik het goed schrijf) hyken, paardrijden en lositho is een landje waar je 200 jaar terug in de tijd gaat. ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Zaterdag 13 Oktober vertrek ik naar Zuid-Afrika. Ik start in Gansbaai waar ik meega op een boot voor onderzoek naar haaien, dan ga ik 1 week reizen van Kaapstad naar Durban. In Durban aangekomen begint een avontuur bij een opvanghuis voor weeskinderen. Hier ga ik 2 maanden helpen. Net voor nieuwjaar vertrek ik voor een week naar mijn familie toe. Om op 10 Januari het vliegtuig weer in te stappen richting Nederland.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 10084

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

Mijn eerste reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: