Day-care - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu Day-care - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu

Day-care

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 November 2012 | Zuid-Afrika, Durban

Weer 2 prachtige dagen op de day-care gelopen. Dinsdag mooie kralenslingers voor in de kerstboom met de kids gemaakt. En een leuke variatie op hun lesje gemaakt. De kinderen waren erg druk dus soms wordt je even horendol van ze, maar als ze dan weer als spelletje hebben om op je af te rennen en je een knuffel te geven dan zijn die momenten gelijk vergeten! Zo leuk om met ze op de bank tv te kijken en met ze te knutselen. Ze zien buiten spelen en moeite hebben met delen maar dat uiteindelijk toch wel doen. Vannochtend kwam ik binnenlopen en ik kreeg gelijk een knuffel van de kinderen die er al waren, daarna met 1 van de jongens op de bank gezeten wat gepraat en gelachen dat zijn zulke mooie momenten om de kinderen met een glimlach op hun gezicht te zien. Mooi om 1 van de redenen dat ik hier ben ook daadwerkelijk te zien gebeuren. Het geven van liefde en humor aan een kind om een glimlach of zelfs schaterlach te ontlokken. Het troosten als ze verdrietig zijn en het aanpakken wat er soms toch bijhoord om de manieren aan te leren. (dat laatste was niet mijn gedachte die thuis had maar het is ook belangrijk voor de kinderen) Ik wordt hier helemaal blij van:D Ook heb ik het knuffeltje dat ik van mijn collega’s gekregen heb vandaag aan de baby geven. En de kinderen hebben prachtige tekeningen gekleurd met de kleurtjes van Martina. Erg tof!
Ik ga nog een hoop mooie dingen hier beleven maar eerst gaan we zo lekker sushi eten:D Ja Eline en Paul, dit wordt mijn 2de keer:P

  • 28 November 2012 - 17:48

    Martina:

    Fijn om te horen dat de kleurtjes goed gebruikt worden !!! Ik hoop dat ze er veel plezier aan beleven en dat ze helemaal op gaan!
    Herken mijzelf in jou verhaal.....als leerkracht ben je niet anders bezig met wat jij daar nu doet...!


    Geniet van de leuke momenten met de kinderen wat de tijd gaat erg snel !

    Liefs,
    Martina

  • 28 November 2012 - 18:36

    Anne Marie:

    Hoi Laura,
    Goed om te lezen dat je zo geniet van alles. Wij gaan nu een soort van uitwisseling doen, jij bij Palm Tree en ik vanaf zaterdag weer bij Piet en Astrid voor de kerst periode.
    Blijf genieten en doen waar je goed in bent...
    Geef iedereen maar een dikke knuffel van mij
    Groetjes Anne Marie

  • 29 November 2012 - 19:51

    Laura Van Der Horst:

    Ja die gaan zekers helemaal op!!
    nou dan vind ik het een mooi vak:D
    Wat leuk Anne-Marie dat je bij Piet en Astrid aan de slag gaat met kerst. Het is voor mij wel heel raar om na 7 jaar met kerst niet aanwezig te zijn. Gelukkig houdt Peter enorm van de kerstboom en heeft hij zijn discussie met Ros weer gewonnen door de kerstboom gister op te tuigen:P Dus ik heb gelukkig ook een hoop kerstsfeer hier. ( de eerste keer dat er voor 5 december een kerstboom in de huiskamer staat)

  • 29 November 2012 - 20:33

    Willy:

    Laura ga je ook nog iets aan sinterklaas doen, zoals pepernoten bakken of zoiets.
    Wat ben je lekker bezig joh . Als elke dag 48 uur duurde dan kwam je nog tijd te kort
    Laura geniet verder van al je bezigheden, en als je weer thuis bent {waar je noch maar niet
    aan moet denken} kom ik graag de fotos bekijken.
    groetjes Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Zaterdag 13 Oktober vertrek ik naar Zuid-Afrika. Ik start in Gansbaai waar ik meega op een boot voor onderzoek naar haaien, dan ga ik 1 week reizen van Kaapstad naar Durban. In Durban aangekomen begint een avontuur bij een opvanghuis voor weeskinderen. Hier ga ik 2 maanden helpen. Net voor nieuwjaar vertrek ik voor een week naar mijn familie toe. Om op 10 Januari het vliegtuig weer in te stappen richting Nederland.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 10073

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

Mijn eerste reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: