bye bye braai - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu bye bye braai - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Laura Horst - WaarBenJij.nu

bye bye braai

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 November 2012 | Zuid-Afrika, Durban

Hoi allemaal,
Hier weer een berichtje vanuit Afrika, tevens met de verontschuldiging dat ik weinig foto’s op mijn blog zet, de reden hiervoor is dat ik daar gewoon geen tijd voor heb. Wat een goed iets is want ik ben lekker druk bezig hier!
Maar wees niet ongerust bij thuiskomst ga ik een groot fotoalbum maken die iedereen mag komen bekijken!
Maar weer back to Afrika en mijn avonturen hier.
De 2de en laatste week op de day-care. Weer onthaald met veel knuffels.zo heerlijk die kinderen. Wat ik tevens erg leuk vind is dat ik deze week alle lesjes heb gedraaid. We geven de kinderen een half uurtje school per dag. De grotere en kleinere appart. Dus een uurtje even docent zijn. Erg leuk om even wat taal aan te leren. Het is een leuke basis die de kids hier mee kunnen krijgen voordat ze naar school gaan. Er komen hier kinderen die geen Engels spreken als ze komen en na een paar maanden al zeer goed uit hun woorden kunnen komen! Wat ook erg leuk is dat ong. de helft van het lesje uit iets knutselen bestaat. Zo heb ik deze week tekeningen met ze gemaakt, kralen geregen aan een slinger voor in de kerstboom en ze kennis laten maken met de sneeuwpop wat ze hier natuurlijk nooit meemaken. Ontzettend leuk om de creatieve geest van het kind te ontdekken, en om te zien dat een kind het veel leuker kan vinden om op een bolletje watten te trommelen dan dat die de sneeupop vol met watjes plakt. Uitdaging voor de fijnere motoriek... vandaag dus sneeuwpoppen gemaakt met watjes die ze op een papieren sneeuwpop die ik had uitgeknipt konden plakken. De grotere kregen dit leuk voor elkaar, ook de kraaltjes voor de ogen en knopen lukte aardig en de papieren wortel kregen ze er ook opgeplakt ( al zij het op zijn buik)
De kleintjes vonden het vooral indrukwekkend en raar dat er pluisjes van de watten aan hun vinger bleven hangen.
Okee ik ga hier wel heel erg in detail op, laten we het wat globaler houden.
In de middag slapen de kinderen van 12 tot minimaal half 2 en dan druppelen ze bij beetjes hun bed uit. Het was erg warm buiten dus we hebben ze binnengehouden om te spelen. Ik mocht van Yvon een weg van stoepkrijt maken waarbij de kinderen er een huis naast mochten tekenen. Dikke pret. Ook heb ik van de 3 dochters van mijn nicht 3 tekeningen meegekregen die ze voor de kinderen hadden gemaakt. Deze heb ik aan de kinderen in de day-care gegeven en gevraagd of ze een tekening terug wilde maken, wat ze graag wilden doen. Echt tof!
Dat was zo’n beetje de day-care wel.
De eerste maand is nu voorbij wat inhoud dat we vanavond de bye bye braai hebben gehad. 4 van onze groep van 6 gaan ons verlaten. Vaste prik is dat de vrijwilligers een klein stukje entertainment doen op deze avond. In de auto terug kreeg Marieke de ingeving om op het liedje ‘let it be’een liedje over palm tree te maken. ( past precies..) en ze was zo creatief om het hele lied te schrijven op de terugweg. Erg mooi geworden. Ook hebben we een quiz gedaan met vragen over ons waarbij de kinderen naar de juiste persoon moesten rennen.
Heerlijk gegeten met elkaar en een mooie afsluiting gehad. Wat voor mij lekker nog geen afsluiting is!! Ik ga nog lekker een maand genieten van iedereen!!
Bye bye!

  • 29 November 2012 - 21:47

    Wout:

    Hoi Laura.
    Het docent zijn gaat je goed af . fantastich de snelheid in taalkennis en een sneeuwpop zullen ze niet snel zien de kinders, prachtig om in een korte tijd deze momenten te zien gebeuren.
    Geniet de komende maand volop!

    Groetjes Pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Zaterdag 13 Oktober vertrek ik naar Zuid-Afrika. Ik start in Gansbaai waar ik meega op een boot voor onderzoek naar haaien, dan ga ik 1 week reizen van Kaapstad naar Durban. In Durban aangekomen begint een avontuur bij een opvanghuis voor weeskinderen. Hier ga ik 2 maanden helpen. Net voor nieuwjaar vertrek ik voor een week naar mijn familie toe. Om op 10 Januari het vliegtuig weer in te stappen richting Nederland.

Actief sinds 07 Okt. 2012
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 10079

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2012 - 10 Januari 2013

Mijn eerste reis naar Zuid-Afrika

Landen bezocht: